. .

Ervaringen van de leerkrachten

Ervaringen tijdens de doelbepaling

- 'Ons doel wordt steeds scherper. Toch slijp je elk jaar weer bij. We doen dit nu voor het vijfde of zesde jaar, maar toch wil je elk jaar aanscherpen. Door goed te weten wat je met elkaar wilt bereiken, kun je ook goede afspraken maken en gaat het meer de kant op die je wilt'.

- 'Het kost tijd om een doel te kiezen. Je wilt vaak veel. Dat je moet kiezen helpt de focus aan te brengen voor het komende jaar'.

- 'Normaal doe je dit niet, zoveel tijd besteden aan denken wat je nu precies wilt bereiken. In de hectiek van alle dag vond ik het wel wat tegennatuurlijk voelen om hier zo mee bezig te zijn, maar het is wel goed geweest'.

- 'Ik houd wel van gestructureerd werken. Eerst een pas op de plaats, dat hoort er voor mij wel bij. Ik ben blij dat er in dit project ook zo gewerkt wordt'.

- 'Wij hebben ons mooie doel gaandeweg moeten loslaten omdat de stage die we op het oog hadden op het laatste moment niet haalbaar bleek. Door die situatie zijn we een heel andere weg ingeslagen, die uiteindelijk ook waardevol bleek te zijn. Maar jammer was het wel!' 

Login